Artbytess

Artbytess.se var webshopen from hell. Med allt från skrikiga färger, döda länkar, ogenomtänkt grafik och krånglig UX fanns det mycket att göra. Under ett par veckors tid jobbade jag tillsammans med några klasskamrater på Strategisk Kommunikation: Digitala Medier om hemsidan från grunden.

Vårt uppdrag var att analysera en hemsida och presentera förbättringsförslag, vi tog det steget längre och slutförde alla de föreslagna åtgärderna.

Vi fick högsta betyg och vår kund var stormförtjust. Artbytess såg inte bara fantastisk ut, både konverteringsgrad och bounce-rate förbättrades avsevärt. Förutom att genomföra den initala omdesignen gav vi också kunden verktyg att fortsätta jobba med hemsidan. Vi presenterade SEO-optimerade mallar för hur produktsidors copy och metatext ska se ut. Vi jobbade också fram en plan för hur framtida grafik och fotografi på ett effektivt sätt skulle sätta en känsla på sidan, utan att för den skull tillföra extra jobb för vår kund.

Idag har ArtByTess bytt namn, shoppen finns numera på theresewahlgren.com

Tags: Research, Success
ArtByTess