Learn, unlearn, relearn - inte längre bara ett snyggt citat

Det var Alvin Toffler som sa de bevingade orden ”The Illiterate of the 21st centurey will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn.”

Det är ett citat som hängt med mig i många år, jag läste det i en bok av Jim Rohn. Då befann jag mig i ett annat liv, på en annan plats; på en strand strax norr om Sydney. Drömmarna om att surfa har jag lagt på hyllan, resa kommer jag aldrig sluta göra. Precis som jag aldrig kommer glömma känslan av att köra ner fötterna i varm sand glömmer jag inte heller de bevingade orden.
För mig som kommunikatör har de idag fått en ny innebörd.

Att skapa kreativ och bra kommunikation handlar om att aldrig nöja sig. Att aldrig tro att man vet och kan allt.

Man måste fortsätta vilja utvecklas. Som kommunikatör ser man det här på flera praktiska sätt; det är allt ifrån vad ens följare delar mest på Facebook, till hur Adobe lägger till och tar bort funktioner i Creative Suite, eller hur Googles senaste algoritmer nu lägger större vikt vid CTR än de brukade göra.

Bra Kommunikation handlar idag om att sluta göra det som inte längre fungerar, och ständigt vara redo att lära sig nya sätt att jobba på.

Joel heter jag.

Med falkoega försöker jag skapa Bra Kommunikation

Som Konsult inom det kommunikativa tror jag på personliga lösningar och långsiktiga samarbeten. Som person är jag ärlig och rak. Hör av dig så tar vi en kaffe och pratar om kommunikativa lösningar! (kaffet står jag för)